niedziela, 30 października 2011

Wymiana tulei belki

Tuleja belki mimo, że nie niszczy się jakoś wybitnie to warto ja przy większym przebiegu zmienić na nowo a koszta nie są wysokie.


Nowe, producent Febi

















Wymianę zaczynamy od podniesienia tylu auta, oba kola zdejmujemy.

















 Odkręcamy mocno zapieczoną śrubę (dwa klucze 17)

















Wyciągamy śrubę. Jest to trochę bez sensu rozwiązane bo wychodzi od strony błotnika i jest lekki problem (czasami utrudnia zaczep od nadkola plastikowego zewnętrznego).

















Po kilku manewrach mamy wyjęte obie śruby wiec możemy na potrzebna nam odległość odciagnac belkę aby wyjąc stara tuleje. Warto sobie podważyć ponieważ będzie sprężynowało.
Tuleje wybijamy bijąc od wewnątrz na zewnątrz auta dużym młotkiem, musi wyjść.

















Nowa tuleje smarujemy olejem, płynem do naczyń, smarem lub czymś taki bo na sucho nie da rady. Tak samo traktujemy otwór w belce.
Pierwszy etap wciśnięcia tulei wykonujemy ręcznie aż prosto wskoczy, później można ja poprzez długą srube wsunąć w swoje miescje, lub użyc młotka(nalezy wtedy uwazac)



















Wykonujemy tak z obu stron.

Teraz za pomocą lewarka ustawiamy sobie idealnie belkę na wysokość aby otwory się pokryły i ruszamy przód, tył aby bylo idealnie.

Ja śrube włożyłem na odwrót niz byla fabrycznie, nie ma to żadnego wpływu nie liczac tego, ze tak jest wygodniej. Zakładamy podkladke i nakretke. Mocno skręcamy.

Aby przykrecic belkę musi ona wejsc na swoje miejsce z obu stron dopiero możemy ustawiać otwór

Zakładamy kola i gotowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz